Waarom zorgorganisaties meer tijd aan LinkedIn moeten besteden
19 september 2022 

Waarom zorgorganisaties meer tijd aan LinkedIn moeten besteden

Doe je de LinkedIn bedrijfspagina van jouw organisatie er maar een beetje bij? Dan laat je enorm veel kansen liggen. Op dit moment bevinden zich zo’n 5 miljoen gebruikers op LinkedIn*. Dit aantal is in de afgelopen jaren redelijk stabiel gebleven. Waar de gebruikersaantallen van TikTok en Instagram per jaar nog weleens enorm kunnen verschillen, geldt dat eigenlijk niet voor LinkedIn. 

Ook qua dagelijks gebruik is LinkedIn redelijk stabiel, al neemt dit de afgelopen jaren wel iets toe. In 2022 groeide dit aantal met 8% naar 1.153.000 gebruikers per dag. Dat zijn een heleboel mensen om de boodschap van jouw organisatie mee te delen.

Of iemand solliciteert op één van jullie vacatures op LinkedIn hangt niet alleen af van de vacature zelf. Dit hangt ook af van de activiteit op jullie bedrijfspagina, want iemand die interesse heeft in een van jullie openstaande functies zal daar ongetwijfeld een kijkje gaan nemen. En nu mag jij raden wat diegene dan meer aanspreekt: een bruisende bedrijfspagina vol met leuke foto’s, video’s en artikelen of een pagina waarbij je nog net geen krekels op de achtergrond hoort vanwege de stilte?

Op LinkedIn is iemand op zoek naar zakelijke informatie. Wat dat betreft is LinkedIn écht een ander platform dan Facebook of Instagram. LinkedIn wordt ook wel gezien als het grootste zakelijke platform ter wereld. Maak je regelmatig gebruik van LinkedIn, dan heb je ongetwijfeld weleens de opmerking voorbij zien komen: het is hier geen Facebook!

Een gebruiker van LinkedIn heeft een andere pet op dan bij Facebook en dit kun je volledig in je voordeel laten werken. Ideaal voor jou, want ik schat de kans groot in dat jij informatie over je organisatie wilt delen. En daar is de gemiddelde LinkedIn-gebruiker dus ook naar op zoek. Win-win, als je het mij vraagt.

Als je content maakt, dan krijg je op LinkedIn tenminste nog een beetje eer van je werk. Het algoritme zit hier namelijk net iets anders in elkaar. En dat is fijn, want dat zorgt ervoor dat je bericht langer wordt getoond en je dus sneller een hoger bereik behaalt dan op andere kanalen.

Op LinkedIn hoef je dus ook niet elke dag te posten – dat raad ik juist af. Een bericht op LinkedIn wordt gemiddeld nog anderhalve dag na het plaatsen ervan getoond. Om optimaal gebruik te maken van het algoritme, kun je dus beter eens in de twee dagen posten. Zo concurreer je niet met je eigen berichten.

Zit jij al op LinkedIn? Leuk, let’s connect!

* Bron: Newcom

Over de schrijver
Groot fan van zorg & welzijn, uitgebreid koken en in de zon op het terras. Ik help zorgorganisaties aan de online aandacht die ze verdienen. Met simpele aanpassingen naar meer resultaat, in minder tijd.